Film opowiada historię pracowników bankrutującego sklepu z dywanami. Pewnego dnia na zaproszenie Szefa (Andrzej Zieliński) w sklepie pojawia się dwóch „specjalistów od marketingu” o zagadkowych przydomkach Kebab (Bartłomiej Topa) i Horoskop (Piotr Żurawski). Personel sklepu to postacie barwne, ale jednocześnie dosyć zobojętniałe na bodźce zewnętrzne – do sklepu zwykle nikt nie przychodzi… Spece od marketingu wywołują zmianę w atmosferze… W końcu okazują się oszustami, ale w zasadzie nikomu to nie przeszkadza… Wszyscy poddają się ich coraz dziwniejszym pomysłom… Wytrąceni ze zwykłego zobojętnienia; Stażystka (Justyna Wasilewska), Kasjerka (Barbara Kurzaj) i Elektryk (Tomasz Schurhardt) „biorą sprawy w swoje ręce”, co burzy ich mikroświaty i prowadzi do serii śmiesznych i zaskakujących sytuacji.
„Kebab i Horoskop” to komedia absurdu o tych, których zwykle określamy jako przegranych, nieporadnych życiowo nieudaczników. Czy na pewno? Poczucie humoru i empatia, z jaką postaci są pokazane czynią film wyjątkowym: słodko‐kwaśnym, aktualnym. Narracja prowadzona z dystansu pozwala obserwować świat wykreowany przez Jaroszuka jak gdyby „przez szybę”. Gotowość do działania bohaterów, potrzeba przejęcia kontroli nad własnym losem w zestawieniu z kompletnym brakiem skuteczności, są źródłem absurdalnego humoru, który czyni z filmu najbardziej interesującą komedię spod znaku „pure non sense” ostatnich lat. A myśl dająca ująć się w zdanie: „nie ma sensu walczyć z samotnością”, która towarzyszy bohaterom, nabiera komicznego zabarwienia.
„Zielona granica” to najnowsze dzieło trzykrotnie nominowanej do Oscara Agnieszki Holland i opowieść o tym, że każdy z nas może nieoczekiwanie znaleźć się w sytuacji granicznej i zostać zmuszony dokonywać wyborów pomiędzy dobrem a złem.
Film reżyserki głośnych obrazów: „W ciemności”, „Europa, Europa”, „Pokot” i nagrodzonego Złotymi Lwami filmu „Obywatel Jones” uświadamia nam, że dyskusja o wyborach moralnych nie jest domeną akademickich sal, lecz dzieje się tu i teraz, we współczesnej Polsce. „Zielona Granica” jest opowieścią fikcją, ale scenariusz filmu powstał na podstawie prawdziwych wydarzeń, które dzieją się tuż obok nas. Przygotowania do filmu objęły setki godzin analizy dokumentów, wywiadów z uchodźcami, strażnikami granicznymi, mieszkańcami pogranicza, aktywistami i ekspertami.
Przejmująco aktualna „Zielona granica” to kino zaangażowane w istotny i aktualny temat. Kino, które otwiera oczy, trafia prosto w serce i nikogo nie pozostawia obojętnym. W filmie przeplatają się trzy perspektywy – uchodźców, polskich aktywistów i strażników granicznych. „Zielona granica” jest opowieścią o ludziach. O ludziach postawionych w sytuacjach granicznych. W obsadzie międzynarodowej koprodukcji wystąpili m.in.: Maja Ostaszewska, Tomasz Włosok, Piotr Stramowski, Jaśmina Polak, Marta Stalmierska, Agata Kulesza, Maciej Stuhr i Magdalena Popławska oraz zagraniczni aktorzy – Jalal Altawil, Behi Djanati Atai, Mohamad Al Rashi, Dalia Naous i Joely Mbundu. Scenariusz filmu jest wspólnym dziełem Agnieszki Holland, reżyserki Gabrieli Łazarkiewicz-Sieczko oraz pisarza Macieja Pisuka (scenarzysty „Jesteś Bogiem”). Za zdjęcia do filmu odpowiada ceniony operator Tomasz Naumiuk.
Jeśli nie potrafimy szczerze rozmawiać ze swoimi bliskimi, nic w życiu nie będzie miało sensu. „BLISCY” są drugim pełnometrażowym filmem Grzegorza Jaroszuka, reżysera zaskakującego serialu Netflixa „Pewnego razu na krajowej jedynce” oraz wyjątkowego debiutu „Kebab i Horoskop”, który zdążył już zasłynąć jako twórca osobny, z dużym wyczuciem posługujący się tak ryzykownymi środkami jak absurd i groteska. „BLISCY” to urzekająca i nietuzinkowa opowieść o „everymenach” i ich poważnych problemach. To jednocześnie mix gatunków: kryminału, komedii i dramatu.
Światowa premiera filmu miała miejsce na prestiżowym Karlovy Vary International Film Festiwal, ponadto „BLISCY” pojawili się także na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni oraz Off Camera. W obsadzie filmu znaleźli się: Olaf Lubaszenko („Kobiety mafii”), Adam Bobik („Minuta ciszy”), Izabela Gwizdak („Diagnoza”), Piotr Żurawski („Chyłka”) i Piotr Trojan („25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy”, „Johnny”). Film został wyprodukowany przez firmę MD4, która w swoim łamiącym schematy portfolio ma takie obrazy jak: „Baby Blues” Katarzyny Rosłaniec, „W imię…” Małgorzaty Szumowskiej i „Fuga” Agnieszki Smoczyńskiej.
Ojciec (Olaf Lubaszenko) z dwójką swoich dorosłych dzieci (Izabela Gwizdak, Adam Bobik) poszukują matki, która pewnego dnia bez słowa wyjaśnienia odchodzi od męża. Jej zniknięcie jest impulsem do odpowiedzi na pytanie co to znaczy być dla kogoś kimś bliskim. Ojciec wraz z synem i córką udają się w podróż po zawiłym i tajemniczym świecie osiedla, odkrywając tropy, które tylko pozornie się łączą. Po drodze spotykają sąsiadów, których opowieści ujawniają zupełnie nieznany obraz matki. Podążają coraz dziwniejszymi ścieżkami, by w końcu odkryć zaskakującą prawdę. Rozdarty między groteską, a realizmem film „Bliscy” to portret bohaterów, którzy konfrontowani ze sobą, starają się uporządkować łączące ich relacje. To film, który czasem w subtelny i zabawny sposób, a czasem dojmująco i bezpośrednio zadaje pytania, na które nie ma prostych odpowiedzi i na które odpowiedzieć sobie musi każdy z nas.
Film Jana Jakuba Kolskiego – jednego z najważniejszych współczesnych polskich reżyserów, autora m.in. takich obrazów, jak „Wenecja”, „Jasminum”, „Zabić bobra” i „Afonia i pszczoły”. W „Ułaskawieniu” reżyser filmu wraca do mitycznych Popielaw, by opowiedzieć głęboko osobistą historię radzenia sobie ze stratą. Rozgrywająca się na tle brutalnych realiów powojennej Polski opowieść jest jednocześnie relacją z żałobnej pielgrzymki, poruszającą wypowiedzią na temat daru wybaczania, a także kinem drogi korzystającym z westernowych motywów. Film zdobył trzy nagrody na Festiwalu w Gdyni: za najlepszą rolę kobiecą (Grażyna Błęcka-Kolska), scenariusz i kostiumy.
Powojenna Polska. Wacław „Odrowąż” Szewczyk, żołnierz Armii Krajowej, w wyniku zdrady jednego z kompanów zostaje zastrzelony przez Urząd Bezpieczeństwa. Jego nękani przez komunistów rodzice (Grażyna Błęcka-Kolska i Jan Jankowski), chcąc zapewnić synowi godny pochówek, podejmują trud pięćsetkilometrowej podróży. Ciągnąc za sobą trumnę, zmierzają na piechotę do Kalwarii Pacławskiej.
„Zasada przyjemności” przenosi widzów w sam środek wielowątkowego policyjnego śledztwa, którego początkiem są morderstwa młodych kobiet w trzech europejskich miastach. Ciała świadczą o brutalności i przemocy. Pozostawione przez morderców tropy zmuszają do współpracy trójkę śledczych z Polski, Ukrainy i Czech. Ruszają szlakiem ciemnych biznesów, nieuczciwych prawników, skorumpowanych polityków i zawodowych morderców… Kto wygra walkę z czasem?
Serial wyprodukowany przez Apple Film Production w koprodukcji z CANAL+ Polska, Czeską Telewizję i Star Media został wyróżniony Platinium REMI Award w kategorii tv mini-series podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego WorldFest w Houston.
Nakręcony z filmowym rozmachem w Warszawie, Pradze i Odessie serial zgromadził plejadę aktorów trzech krajów. Wśród nich: Karel Roden („15 minut”, „Krucjata Bourne‘a”), Małgorzata Buczkowska („Fuga”), Stipe Erceg („The Baader Meinhof Complex”) i Siergej Strelnikov („Ekaterina”). Scenariusz napisał Maciej Maciejewski, twórca jednego z najlepszych polskich seriali kryminalnych „Glina”.
Dane techniczne DVD:
Ilość DVD: 4 płyty
Ilość odcinków serialu: 10
Język: polski DD 5.1, 2.0; audiodeskrypcja 2.0
Napisy: polskie dla os. niesłyszących, angielskie
Czas łączny: ok. 557 min
Obraz: 16:9
Region: 2
Dodatki: zwiastun i teasery, materiały making of, teledysk
Historia oparta na faktach. Kopenhaga, Dania, rok 1944. Mimo zbliżającej się ku końcowi hitlerowskiej okupacji żołnierze ruchu oporu nie składają broni. Dwóch z nich, ‘Płomień’ i ‘Cytron’, wybiera walkę do końca choć ich przywódcy postulują o zaprzestanie radykalnych działań wobec okupanta. Sytuacja rodzi wewnętrzne konflikty zarówno wśród członków podziemnej organizacji zbrojnej, jak i w sumieniach walczących bojowników. Film „Podziemny front” odniósł oszałaiający sukces kasowy w Danii, pokonując pod względem popularności poprzedni nr 1 box office’u „Włoski dla początkujących”.
FIlm wojenny pełen przygód i zaskakujących zwrotów akcji.
Pikantnie romantyczna komedia o singlach i miłości, której lepiej nie mieszać z nimfomanią, dietą wege ani zbyt szybkim zakochaniem! Film inspirowany przebojową „Bridget Jones” opowiada o sercowych poszukiwaniach grupy znajomych, których codzienność wygląda jak najlepsze odcinki kultowych „Przyjaciół”. O uczucia jednej z pięknych bohaterek (w tej roli Tatiana Pauhofová znana polskim widzom z miniserialu „Gorejący krzew” Agnieszki Holland oraz produkcji „Janosik. Prawdziwa historia”) powalczy dwóch amantów polskiego kina – Michał Żebrowski i Paweł Deląg. Film na podstawie bestsellerowej serii książek Evy Urbaníkovej.
Kiedy oficjalnie przyznajesz, że liczysz swoje orgazmy, w nadziei na udany związek zawieszasz nad łóżkiem mandalę seksu, a wszyscy twoi przyjaciele są singlami, którzy bez powodzenia szukają prawdziwej miłości to znaczy, że trzeba coś w życiu zmienić. Lindę od bardzo wczesnego wieku zaczęły interesować książki z półki „tylko dla dorosłych”. Obecnie, zrażona do relacji damsko-męskich i mająca na swoim koncie bezpowrotnie zakończony długoletni związek, jest współwłaścicielką księgarni z literaturą, której bliżej do „Kamasutry” niż „Krecika”. Jej partnerką w interesie i najlepszą przyjaciółką jest Vanda – pragnąca przygód nimfomanka, która brzydzi się spotykaniem tego samego mężczyzny dwie noce z rzędu, nie mówiąc już o poznawaniu jego imienia. W prowadzeniu sklepu pomaga im Edzio – ubóstwiający mięsne potrawy gej, który podobnie jak jego dwie koleżanki, w głębi serca pragnie spotkać „tego jedynego”. Wszystko zmieni się, gdy do życia grupy przyjaciół wkroczy czterech mężczyzn: wysoki, zadbany i niezwykle wrażliwy (szczególnie na dietę inną niż wegetariańska) Leo, lekko siwiejący i lubujący się w młodszych kobietach profesor uniwersytecki (Krzysztof Tyniec), rozsądny i zabójczo przystojny biznesmen (Michał Żebrowski) oraz romantyczny i czarujący lekarz (Paweł Deląg). Chociaż miłość to same kłopoty, to i tak trójka przyjaciół odda się jej bez reszty.
Rok 2055. Charles Hatton jest prezesem firmy Time Safari, przynoszącej ogromne zyski, bo dysponującej wehikułem czasu i organizującej bogatym klientom polowania na dinozaury. Dzięki wynalazkowi doktor Soni Rand chętni mogą przenieść się ponad 100 milionów lat wstecz i na własne oczy zobaczyć wymarłe gatunki dinozaurów, a także na nie zapolować. Są jednak zasady, których należy bezwzględnie przestrzegać – można polować tylko na dwa konkretne gatunki. Zabicie innego zwierzęcia może wywołać nieodwracalne skutki w przyszłości. Kiedy podczas jednej z wypraw zostaje zabity motyl, nikt nie zdaje sobie sprawy, do czego może doprowadzić tzw. powódź czasowa. Okazuje się, że współczesną Ziemię opanowują krwiożercze rośliny i zwierzęta. Doktor Travis Ryer – biolog pracujący dla firmy, musi wrócić do przeszłości, by ocalić przyszłość.
Maciej Stuhr („Glina”, „Drogówka”, „Obława”) w mocnym thrillerze utrzymanym w najlepszym skandynawskim stylu! „Czerwony Kapitan” to ekranizacja bestsellera Dominika Dána, który przeżył na własnej skórze większość z tego, co opisał w książce. „Czerwony Kapitan” stał się absolutnym hitem na Słowacji – film z Maciejem Stuhrem został znakomicie przyjęty przez publiczność i ustanowił nowy rekord liczby widzów w weekend premierowy.
Rok 1992. Po upadku komunizmu pozostało wiele nierozwiązanych spraw kryminalnych, których sprawcy nigdy nie ponieśli kary. W ręce Krauza (Maciej Stuhr) – ambitnego, młodego detektywa z Wydziału Zabójstw, wpada jedna z nich. Na miejskim cmentarzu odnalezione zostają zwłoki z licznymi śladami tortur. świadomi niebezpieczeństwa, Krauz wraz ze swoim partnerem, postanawiają jednak rozwiązać zagadkę. Wszystkie tropy prowadzą do „Czerwonego Kapitana” – owianego złą sławą specjalisty od „ostatecznych” przesłuchań z czasów minionej władzy. Niewielu przeżyło spotkanie z nim. Z każdą minutą wychodzi na jaw coraz więcej faktów, a podejrzenia padają na najwyższych decydentów policji i Kościoła.
kryminał polityczny
Okolice Paryża, początek złotych lat dwudziestych XX wieku. Jak co roku, w imponującym zamku należącym do Marguerite Dumont zbierają się miłośnicy muzyki. Niewielu z nich osobiście zna bogatą właścicielkę posiadłości. Mówi się tylko, że całe życie poświęciła swojej największej pasji – muzyce. Jednak najsłynniejsze arie w interpretacji pozbawionej słuchu muzycznego Marguerite, wprawiają w osłupienie zebranych melomanów. Aspirująca do miana diwy kobieta staje się obiektem zakulisowych żartów. W ramach prowokacji, młody dziennikarz pisze pełną zachwytów recenzję jej występu. To sprawia, że bohaterka jeszcze mocniej zaczyna wierzyć w swój talent i postanawia spełnić marzenie życia. Przy wsparciu sowicie opłaconego eks-gwiazdora opery, przygotowuje się do pierwszego recitalu przed prawdziwą publicznością.
komediodramat