KOBIETA NA DACHU

„Kobieta na dachu” to poruszający film stworzony przez kobiety, w tym reżyserkę i scenarzystkę Annę Jadowską, opowiadający historię sześćdziesięcioletniej położnej Miry, która nieoczekiwanie dokonuje napadu na bank (w roli głównej Dorota Pomykała). Polska produkcja została doceniona przez krytyków i nagrodzona na założonym przez Roberta De Niro Tribeca Film Festival oraz podczas ostatniej edycji Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.

Mirka to sześćdziesięcioletnia położna. Jest świetna w swoim fachu, a jeszcze lepsza w ukrywaniu swoich potrzeb i uczuć. W domu też skupia się na innych – mężu i dorosłym synu. Czasem wymyka się na dach swojego bloku, żeby zapalić papierosa. To jedyna rzecz, jaką robi tylko dla siebie, aż do dnia, w którym napada na bank uzbrojona w niewielki nóż kuchenny. Czy wydarzenie to pozwoli, by Mirka spojrzała na swoje życie z innej perspektywy?

PLEASURE

Odważny i szokujący debiut reżyserski Ninjy Thyberg, odsłaniający kulisy pracy w amerykańskim przemyśle filmów dla dorosłych bez lukru i patosu. Pełna realizmu historia dwudziestolatki ze Szwecji, która udaje się do Los Angeles, aby zostać gwiazdą porno. W docenionej przez krytyków roli głównej występuje Sofia Kappel. Światowa premiera „Pleasure” odbyła się na festiwalu Sundance, a sam film pokazywany był również na festiwalach w Göteborgu, Melbourne, Londynie, Karlowych Warach i na Nowych Horyzontach we Wrocławiu. Laureat trzech nagród Guldbagge – najważniejszych nagród szwedzkiego przemysłu filmowego – za najlepszą rolę żeńską, charakteryzację i kostiumy.

20-letnia Bella Cherry przyjeżdża do Los Angeles z małego miasteczka w Szwecji i marzy o tym, żeby zostać wielką gwiazdą porno. Szybko okazuje się, że droga do celu jest bardziej wyboista niż sobie wyobrażała.

KOKO-DI KOKO-DA

Sensacja festiwalu Sundance i jeden z najbardziej oryginalnych i intrygujących horrorów ostatnich lat, w którym dostrzec można silne wpływy Davida Lyncha czy Larsa von Triera. Wstrząsająca i hipnotyzująca upiorną aurą historia o stracie, traumie i żałobie, opowiedziana niczym najgorszy senny koszmar, w którym spirala przemocy nakręca się do ekstremum. Drugi film cenionego szwedzkiego reżysera Johannesa Nyholma, autora nagrodzonego podczas Warszawskiego Festiwalu Filmowego „Olbrzyma”. Niedający o sobie zapomnieć obraz okrzyknięty filmowym bękartem „Dnia świstaka” i „Babadooka”.

Pogrążeni w żałobie Tobias i Elin wyruszają pod namiot, aby zbliżyć się do siebie i spróbować uratować rozpadające się małżeństwo. Na miejscu, zamiast wyczekiwanej sielanki, zastają troje cyrkowych artystów, którzy wciągają ich w wir okrucieństwa, upokorzeń i psychicznego terroru.

W kinach od 31.10.19 w ramach 4. Przeglądu Horrorów FEST MAKABRA

Patroni medialni: Filmawka, Dzika Banda, Po Napisach, Głos Kultury, Grabarz Polski, Kinomisja, Pełna Sala

ŚWIĄTECZNY BAŁAGAN

Ciepła świąteczna komedia o rodzinie, miłości, akceptacji i tolerancji. Film nominowany w trzech kategoriach do prestiżowych nagród Gulbagge (Złoty Żuk) przyznawanych przez Szwedzki Instytut Filmowy.

Simon (Anastasios Soulis) i Oscar (Anton Lundqvist) są parą od pięciu lat. Razem z przyjaciółką Cissi (Rakel Wärmländer) kupili pod Sztokholmem dom, którego jeden pokój jest szczególny – pełni funkcję pokoju dziecięcego dla nienarodzonego jeszcze dziecka Cissi. Kto jest jego ojcem? Simon czy Oscar? A czy w ogóle ma to znaczenie? Ważne, że chcą razem założyć rodzinę. O swoich planach nie poinformowali jeszcze rodzin, ale mają świadomość, że nie mogą tego dłużej trzymać w tajemnicy. W związku z tym zgodnie postanawiają zaprosić bliskich na Boże Narodzenie i przy wspólnym stole ogłosić nowinę. Wszak Gwiazdka to szczególny moment – prawdziwa uczta tolerancji, dzień, w którym wszyscy się kochają i panuje błoga atmosfera wzajemnego szacunku…

POD DNEM

Aksel Hennie – jeden z najpopularniejszych aktorów norweskich, znany z ról w hitach „Paradoks Cloverfield” i „Marsjanin”, nominowany do BAFTY Wes Bentley („American Beauty”), laureat Saturna – Stephen Lang („Avatar”, „Nie oddychaj”) i Stephanie Sigman („Annabelle: Narodziny zła”, „Narcos”) w opartym na faktach, intrygującym thrillerze rozgrywającym się w Norwegii na początku lat 80., podczas szczytowego momentu wydobycia ropy naftowej i gazu. Film nominowany w trzech kategoriach do norweskich nagród filmowych Amanda.

Norwegia, początek lat osiemdziesiątych. Na dnie Morza Północnego odkryte zostają ogromne złoża ropy naftowej. Władze postanawiają wybudować rurociąg, który umożliwi przetransportowanie surowca na brzeg. W przedsięwzięcie angażuje się zawodowy nurek Petter (Aksel Hennie), który wierzy, że uda mu się zejść na głębokość 500 metrów, by rozpocząć budowę. Niestety, wydarzenia się komplikują. Kto pociąga za sznurki pełnego niebezpieczeństw przedsięwzięcia? Kto ma zyskać na całej sytuacji? Na te pytania próbuje odpowiedzieć uwikłany w przerastającą go sytuację główny bohater.

ŚNIEGI WOJNY

Petter Naess twórca „ELLING”, najlepszego filmu w plebiscycie publicznosci Warszawskiego Festiwalu Filmowego, zaprasza na pasjonujaca opowiesc zainspirowana prawdziwymi wydarzeniami.

Kwiecien 1940 roku, poczatek II wojny swiatowej. Na norweskim niebie przypadkowo spotykaja sie dwa wrogie samoloty: brytyjski i niemiecki. Dochodzi do starcia, w wyniku którego obie zalogi nie moga wrócic do swoich baz i zmuszone sa do przetrwania w nieprzyjaznym pustkowiu podczas brutalnej zimy.

Musza walczyc by przezyc i wrócic do wojny – i znów walczyc ze soba. Chociaz wojna uczynila z nich wrogów, wzajemna chec przetrwania prowadzi do nieprawdopodobnych przyjazni, a zasady wojny przestaja miec znaczenie.

Obok najwiekszych gwiazd skandynawskiego kina, w jednej z glównych ról wystapil Rupert Grint, odtwórca postaci Rona z serii filmów „Harry Potter” oraz David Kross odtwórca roli mlodego Micheala Berga w oskarowym dramacie „Lektor”.

MIŁOSNE ANTIDOTUM

Osadzona na malowniczej wyspie komedia romantyczna z udziałem znanej z „GoldenEye” i „Ogniem i mieczem” Izabelli Scorupco i popularnego szwedzkiego komika Davida Helleniusa. Film został wyróżniony nagrodą publiczności Guldbagge, przyznawaną przez Szwedzki Instytut Filmowy.

Veronica (Izabella Scorupco) pochodzi z zamożnej rodziny, Micke (David Hellenius) jest stolarzem. Kiedy mężczyzna zjawia się w domu Veroniki, by przeprowadzić remont kuchni w jej luksusowym apartamencie, wbrew wszystkiemu zakochują się w sobie. Niestety kiedy ogłaszają swoim rodzinom, że chcą być razem, nie zostaje to przyjęte z entuzjazmem, zwłaszcza przez ich nastoletnie dzieci, którym z trudem przychodzi zaakceptowanie nowej sytuacji. Aby zmienić ich nastawienie, Veronica organizuje wspólny wyjazd na wakacje do swoich bogatych rodziców mieszkających na malowniczej wyspie u zachodniego wybrzeża Szwecji. Micke jednak nie do końca odnajduje się w towarzystwie dystyngowanych teściów, z którymi więcej go dzieli niż łączy. Gdy do perypetii włączy się wyzwolona sąsiadka nimfomanka, związek pary zostanie wystawiony na poważną próbę…

MAMUT

Lukas Moodysson, twórca przeboju swiatowych festiwali „FUCKING AMAL”, przedstawia nowy film, porównywany z obrazami „BABEL” i „21 GRAMÓW”.

Olsniewajaca podróz do trzech zakatków swiata, w którym najwieksze namietnosci wspólczesnego czlowieka – milosc i pieniadze – nie znaja granic. Gwiazdy miedzynarodowego kina – Gael Garcia Bernal („Babel”, „Dzienniki motocyklowe”, „Zle wychowanie”) i nominowana do Oscara Michelle Williams („Tajemnica Brokeback Mountain”, „Wyspa tajemnic”) jako zakochana para, która rozdzielily kariera i miliony kilometrów, a polaczylo na nowo uczucie, potrafiace zmienic losy wszystkich dookola.

„MAMUT to wizja czlowieka bliska oscarowym filmom MIASTO GNIEWU i BABEL”
Melissa Andersson, The Village Voice

„Równie poruszajacy, co szczery”
Joe Morgenstern, Wall Street Journal

„Chwyta za serce jak BABEL, ale o wiele wiarygodniej splata 4 glówne watki”
David Edelstein, New York Magazine

„Troszcz sie o to, co najblizsze” – zdaje sie mówic Moodysson, dowodzac, ze zyjemy w róznych, niekompatybilnych rzeczywistosciach”
Tadeusz Sobolewski, Gazeta Wyborcza

„Znakomicie zagrany film, ujawniajacy prawde o wspólczesnym swiecie”
Roger Ebert, Chicago Sun-Times

BURZA Z KRAŃCÓW ZIEMI

Młoda, utalentowana prawniczka – Rebecka Martinsson (Izabella Scorupco), pewnego dnia otrzymuje telefon od koleżanki z lat dziecięcych, która desperacko prosi ją o pomoc. Wyjawia, że w nawie miejscowego kościoła, znalazła ciało brutalnie zamordowanego brata, a teraz jest główną podejrzaną o dokonanie zbrodni. Rebecka, choć nie chętnie, zgadza się pomóc starej znajomej. Opuszcza Sztokholm i przybywa do rodzinnego miasteczka, gdzie przyjdzie jej nie tylko rozwikłać sprawę morderstwa , ale także stawić czoła swojej przeszłości.

thriller

STULATEK, KTÓRY WYSKOCZYŁ PRZEZ OKNO I ZNIKNĄŁ

Niezwykła komedia, okrzyknięta przez amerykańskich krytyków nowym „Forrestem Gumpem”, przebojem zdobywająca europejskie kina. Filmowa wersja bestsellerowej powieści Jonasa Jonassona, która sprzedała się na całym świecie w nakładzie ponad 6 milionów egzemplarzy.
Zdawać by się mogło, że pełne ekscytujących przygód życie Allan Karlssona dobiegnie końca w domu spokojnej starości. Nic bardziej mylnego – bohater, pomimo setki na karku, wciąż cieszy się doskonałym zdrowiem. Podczas, gdy personel przygotuje dla niego wielkie przyjęcie urodzinowe, Allan wyskakuje przez okno i brawurowo ucieka z ośrodka, inicjując serię zabawnych i zaskakujących zdarzeń. Walizka pełna pieniędzy, banda motocyklistów, słoń-cyrkowiec, angielski gangster-choleryk, najbardziej flegmatyczny policjant świata – dla przeciętniaka każdy z elementów tej osobliwej wycieczki stałby się przygodą życia. Ale nie dla Allana, który nie tylko był naocznym świadkiem, ale również odegrał kluczową rolę w najważniejszych wydarzeniach XX wieku. Podróżując po całym świecie i wykonując tajne misje, zawarł, między innymi, znajomość z generałem Franco, Stalinem, prezydentami USA Trumanem i Reaganem, Michaiłem Gorbaczowem oraz niezbyt lotnym bratem-bliźniakiem Alfreda Einsteina.

„świeży i niekonwencjonalny! Reżyser umiejętnie porusza się między dwoma planami: przeszłym i teraźniejszym” – ScreenDaily
„Nowy ‘Forrest Gump’” – The Hollywood Reporter
„Humor powieści Jonassona przeniesiony na ekran bawi jeszcze bardziej” – The List
„Przezabawny i kapitalnie zagrany! Robert Gustafsson jest fantastyczny!” – Filmdelta

komedia