Osadzona w Belfaście zawadiacka komedia sensacyjna z Brendanem Fraserem – gwiazdorem serii „Mumia” i „Miasta gniewu”. Film w reżyserii Terry’ego George’a, nagrodzonego Oscarem twórcy „Hotelu Ruanda” i „Przyrzeczenia”.
Pogrążony w hazardowych długach Jimbo (Brendan Fraser) napada na targ rybny, aby móc zwrócić zaległe pieniądze. Pech sprawia, że obrabia lokal należący do miejscowego gangstera Mad Doga Flynna, któremu właśnie winien jest pokaźną sumę. W trakcie ucieczki Jimbo zostaje zapędzony do małego sklepu, w którym przetrzymuje barwną grupę zakładników. Otoczony przez policję, oddziały SAS i ludzi gangstera, Jimbo musi znaleźć sposób na wyjście z opresji.
komediodramat
Miłość, której nie da się zapomnieć, pasja i cena sukcesu – to wszystko w nowym filmie ukochanej reżyserki Polaków – Kingi Dębskiej („Moje córki krowy”, „Zabawa zabawa”, „Zupa nic”), nagrodzonym na 48. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni dwiema statuetkami – za profesjonalny debiut aktorski dla Pauliny Pytlak oraz za najlepszą drugoplanową rolę żeńską dla Kingi Preis. Tym razem ukochana reżyserka Polaków powraca z lekko magicznym, pełnym humoru i wzruszeń projektem, który – jak sama mówi – jest najbardziej czułym i delikatnym z jej filmów, czymś pomiędzy „Amelią” a „Nietykalnymi”. Podnoszące na duchu „Święto ognia” powstało w oparciu o uwielbiany przez czytelników i uhonorowany nagrodą literacką im. Norwida książkowy bestseller 2021 roku, autorstwa Jakuba Małeckiego.
W głównych rolach w filmie zobaczymy debiutującą studentkę Akademii Teatralnej Paulinę Pytlak i tancerkę Baletu Narodowego Joannę Drabik, którym towarzyszyć będą: Tomasz Sapryk, Kinga Preis, Karolina Gruszka, Katarzyna Herman i Mariusz Bonaszewski. Producentem „Święta ognia” jest Opus Film – studio odpowiedzialne za spektakularne, międzynarodowe sukcesy polskiego kina, w tym uhonorowaną Oscarem dla Najlepszego filmu nieanglojęzycznego „Idę” oraz nagrodzoną w Cannes „Zimną wojnę”.
Anastazja (Paulina Pytlak) ma 20 lat, jest uzależniona od komiksów, gorącej czekolady i zakochana w chłopaku z sąsiedztwa. Gdyby tylko mogła, porwałaby go na randkę albo na koniec świata. Niestety to tylko marzenia, bo od dziecka jest przykuta do wózka, a z otoczeniem porozumiewa się za pomocą specjalnego programu. Mimo wszystkich ograniczeń Nastka nie traci pogody ducha, a optymizmem zaraża wszystkich. Najlepszą relację ma ze starszą siostrą Łucją (Joanna Drabik) – wschodzącą gwiazdą Baletu Narodowego, będącą u progu wielkiej kariery. Anastazję samotnie wychowuje ojciec Poldek (Tomasz Sapryk). Wkrótce życie całej trójki wkroczy w nowy etap, kiedy do ich drzwi zapuka przebojowa sąsiadka z naprzeciwka – Józefina (Kinga Preis). To za jej sprawą Anastazja i jej bliscy odkryją radość życia, poznają siebie na nowo, a przy okazji staną twarzą w twarz z rodzinną tajemnicą, która aż nazbyt długo czekała na rozwiązanie.
Dane techniczne DVD:
Język: polski DD 5.1; audiodeskrypcja DD 2.0
Napisy: angielskie, polskie/ dla os. niesłyszących/
Czas: 95 min
Obraz: 16:9 (2.39:1)
Region: 2
Dodatki: zwiastun filmu
Jeśli nie potrafimy szczerze rozmawiać ze swoimi bliskimi, nic w życiu nie będzie miało sensu. „BLISCY” są drugim pełnometrażowym filmem Grzegorza Jaroszuka, reżysera zaskakującego serialu Netflixa „Pewnego razu na krajowej jedynce” oraz wyjątkowego debiutu „Kebab i Horoskop”, który zdążył już zasłynąć jako twórca osobny, z dużym wyczuciem posługujący się tak ryzykownymi środkami jak absurd i groteska. „BLISCY” to urzekająca i nietuzinkowa opowieść o „everymenach” i ich poważnych problemach. To jednocześnie mix gatunków: kryminału, komedii i dramatu.
Światowa premiera filmu miała miejsce na prestiżowym Karlovy Vary International Film Festiwal, ponadto „BLISCY” pojawili się także na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni oraz Off Camera. W obsadzie filmu znaleźli się: Olaf Lubaszenko („Kobiety mafii”), Adam Bobik („Minuta ciszy”), Izabela Gwizdak („Diagnoza”), Piotr Żurawski („Chyłka”) i Piotr Trojan („25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy”, „Johnny”). Film został wyprodukowany przez firmę MD4, która w swoim łamiącym schematy portfolio ma takie obrazy jak: „Baby Blues” Katarzyny Rosłaniec, „W imię…” Małgorzaty Szumowskiej i „Fuga” Agnieszki Smoczyńskiej.
Ojciec (Olaf Lubaszenko) z dwójką swoich dorosłych dzieci (Izabela Gwizdak, Adam Bobik) poszukują matki, która pewnego dnia bez słowa wyjaśnienia odchodzi od męża. Jej zniknięcie jest impulsem do odpowiedzi na pytanie co to znaczy być dla kogoś kimś bliskim. Ojciec wraz z synem i córką udają się w podróż po zawiłym i tajemniczym świecie osiedla, odkrywając tropy, które tylko pozornie się łączą. Po drodze spotykają sąsiadów, których opowieści ujawniają zupełnie nieznany obraz matki. Podążają coraz dziwniejszymi ścieżkami, by w końcu odkryć zaskakującą prawdę. Rozdarty między groteską, a realizmem film „Bliscy” to portret bohaterów, którzy konfrontowani ze sobą, starają się uporządkować łączące ich relacje. To film, który czasem w subtelny i zabawny sposób, a czasem dojmująco i bezpośrednio zadaje pytania, na które nie ma prostych odpowiedzi i na które odpowiedzieć sobie musi każdy z nas.
Dwie różne kobiety, dwa odmienne charaktery i dwa odległe światy w samym sercu paryskiej mody sygnowanej przez Christiana Diora. Niezwykle kobiecy film o nadziei, szansie i pięknie, jakie może się pojawić, gdy pójdziemy w życiu za głosem swoich prawdziwych emocji. W rolach głównych Nathalie Baye – gwiazda serialu „Gdzie jest mój agent?” oraz Lyna Khoudri – aktorka z najnowszego filmu Wesa Andersona „Kurier francuski z Liberty, Kansas Evening Sun”.
Pracująca dla domu mody Christiana Diora Esther pragnie zakończyć swoją karierę głównej krawcowej w wielkim stylu. Ostatnia nadzorowana przez nią kolekcja ma być ukoronowaniem jej dotychczasowych dokonań. Pewnego dnia zostaje okradziona w metrze przez 20-letnią Jade –zbuntowaną dziewczynę, której w życiu daleko do luksusów symbolizowanych przez markę Dior. Losy obu kobiet splatają się i Esther, mimo początkowego uprzedzenia, dostrzega w złodziejce wielki modowy talent. Zamiast wezwać policję – kobieta postanawia zaopiekować się Jade i proponuje jej pracę w swojej pracowni krawieckiej. Będzie to początek szorstkiej, ale też niezwykle ważnej i pięknej relacji między obiema bohaterkami. Jade dostanie szansę na spełnienie swoich marzeń, a Esther być może znajdzie godną następczynię, która przywróci modowym kolekcjom spod znaku Diora świeżość i świetność.
Londyńczyk Sidney Young (Simon Pegg) to pozbawiony złudzeń intelektualista, który uwielbia i jednocześnie gardzi światem sław i znakomitości. Na co dzień ledwo wiąże koniec z końcem, prowadząc wyspiarski odpowiednik polskiego Pudelka. ?ycie Sidneya ulega diametralnej zmianie po bankiecie z okazji rozdania nagród Brytyjskiej Akademii Filmowej. Na imprezę „wkręca się”, udając opiekuna Babe – świnki z klasą. Jego podopieczna w spektakularny sposób doprowadza wystawne przyjęcie do ruiny. Zdjęcia z tego skandalu obiegają plotkarskie magazyny, docierając do właściciela prestiżowego nowojorskiego tygodnika Sharps Claytona Hardinga (Jeff Bridges), który – rozbawiony występkiem Younga – ściąga go do pracy w swojej redakcji. Po przyjeździe do Stanów młody dziennikarz odkrywa, że aby zaistnieć towarzysko i zawodowo w świecie show-biznesu i przy okazji zdobyć serce wschodzącej gwiazdki Sophie Maes (Megan Fox), zmuszony będzie do podjęcia wielu kompromisów. O tym, jak bardzo zaprzepaścił swoje ideały przypomina mu tylko nowo poznana koleżanka z pracy, dziennikarka Alison Olsen (Kirsten Dunst).
Fantastyczną komedię Boba Weide’a, sięgającą do najlepszych wzorców gatunku (Dziennik Bridget Jones, Był sobie chłopiec), można z powodzeniem nazwać brytyjską odpowiedzią na film Diabeł ubiera się u Prady.
Film Łukasza Barczyka – wielokrotnie nagradzanego na polskich i zagranicznych festiwalach reżysera obrazów: „Patrzę na ciebie Marysiu”, „Przemiany” i „Hiszpanka”. „Soyer” to projekt niezwykły – produkcja ta jest filmem dyplomowym studentów Wydziału Aktorskiego Szkoły Filmowej w Łodzi, która trafi na wielkie ekrany kin. Zarówno przed jak i za kamerą stanęli przedstawiciele nowego pokolenia polskich filmowców. „Soyer” to głos młodej Polski.
Soyer jest młodym chłopakiem, który gardzi konsumpcją, konformizmem i wszystkim co związane jest z kulturą masową. Niektórzy mają go za wariata, inni za idiotę, a jeszcze inni …za zbawiciela. Po tym jak jego matka trafia do szpitala, cała odpowiedzialność za Soyera spada na jego piękną siostrę – Małgosię. Pewnego dnia rodzeństwo wyrusza na wycieczkę w góry. Towarzyszy im mąż Małgosi – ambitny pracownik banku o imieniu Janek. Soyer próbuje zarazić towarzyszy podróży swoim światopoglądem. Ma zamiar to robić nawet wbrew ich woli. Wszystkie chwyty są dozwolone. Niewinna przejażdżka zamienia się w emocjonującą wyprawę, która zmieni wszystkich jej uczestników bezpowrotnie.
Dane techniczne DVD:
Język: polski 2.0
Napisy: angielskie
Czas: 92 min
Obraz: 4:3
Region: 2
Dodatki: zwiastun filmu, niewykorzystane sceny
Najnowsze dzieło twórców hitu „Moje córki krowy” – obrazu, który połączył sukces komercyjny z artystycznym, zdobywając najważniejsze nagrody Festiwalu Filmowego w Gdyni (Nagrodę Publiczności, Nagrodę Dziennikarzy i Nagrodę Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych) oraz przyciągając do kin ponad 700 tys. widzów! Tym razem reżyserka – Kinga Dębska – postanowiła zmierzyć się z problemem, który może dotknąć każdego, niezależnie od wieku, płci, poglądów, statusu społecznego czy materialnego. „Zabawa zabawa” to trzy przeplatające się historie kobiet, będących w różnych fazach uzależnienia, opowiedziane w charakterystycznym stylu Dębskiej, która – jak mało kto – potrafi dotrzeć do serc widzów, tworząc „kino terapeutyzujące” – pełne emocji, wzruszeń i pełnokrwistych bohaterów. Poruszające i zabawne zarazem. W rolach głównych w filmie wystąpiły: Agata Kulesza, Dorota Kolak oraz Maria Dębska. Na ekranie towarzyszą im m.in.: Marcin Dorociński, Mirosław Baka, Przemysław Bluszcz, Jowita Budnik, Marian Dziędziel oraz Tomasz Sapryk. Scenariusz filmu reżyserka napisała wspólnie z Miką Dunin, najsłynniejszą polską blogerką piszącą o kobiecym piciu. Został on doskonale udokumentowany i uwiarygodniony rozmowami z wieloma kobietami, zmagającymi się z nałogiem.
40-letnia prokurator Dorota (Agata Kulesza) pije, by – jak sama mówi – „nie zwariować”. Zasłaniając się immunitetem, ukrywa wszystkie wykroczenia popełnione „pod wpływem”. Skutecznie pomaga jej w tym mąż, znany polityk (Marcin Dorociński). Studentka Magda (Maria Dębska) lubi ostro imprezować, ale świetnie się uczy i ma super pracę, więc nikt nie robi jej z tego wyrzutów. Dla szanowanej chirurg – Teresy (Dorota Kolak) każdy pretekst jest dobry, żeby się napić. Alkoholu nie odmawia sobie nawet w pracy, w szpitalu dziecięcym, którego jest ordynatorem. Wkrótce, w życiu każdej z kobiet nastąpią wydarzenia, po których ich problem przybierze na sile. Czy wspierane przez rodziny i przyjaciół bohaterki zdążą go w porę pokonać?
Zdjęcia do filmu „Zabawa zabawa” były kręcone w Warszawie i w Płocku. Operatorem filmu jest Andrzej Wojciechowski, który współpracował z Kingą Dębską przy jej poprzednich filmach: „Moje córki krowy” i „Plan B”. Za scenografię odpowiada Monika Sudół („Pitbull” – serial, „Na swoje podobieństwo”), za kostiumy wielokrotnie nagradzana na FPFF w Gdyni – Dorota Roqueplo („Listy do M. 3”, „Miasto 44”), a za charakteryzację Ewa Kowalewska („Moje córki krowy”, „Amok”, „Zgoda”).
Dane techniczne DVD:
Język: polski 5.1, 2.0; audiodeskrypcja 2.0
Napisy: angielskie, polskie (dla os. niesłyszących)
Czas: 85 min
Obraz: 16:9 (2.39:1)
Region: 2
Dodatki: zwiastun filmu, making of
Dane techniczne Blu-ray:
Język: polski
Napisy: angielskie, polskie dla niesłyszących
Czas: 88 min
Obraz: 2.39:1 (1080p24)
Dźwięk: DTS-HD MA 5.1, PCM 2.0, audiodeskrypcja DD 2.0
Region: B
Dodatki: zwiastun filmu, making of
Gwiazda hitów „7 rzeczy, których nie wiecie o facetach” i „Po prostu przyjaźń”, Grzegorz Małecki, w przezabawnej komedii o świecie wielkiej polityki, brudnej forsy, ustawionych przetargów, skorumpowanych urzędników i ich seksownych asystentek. W obsadzie filmu, m.in.: Katarzyna Glinka, Michał Milowicz, Janek Wieczorkowski, Leszek Teleszyński, Anna Powierza, Marcin Kwaśny oraz Piotr Polk. Autorem zdjęć „Na układy nie ma rady” jest Jarosław Żamojda, twórca „Młodych wilków”.
Drobny przedsiębiorca Marek Niewiadomski (Grzegorz Małecki) ledwo wiąże koniec z końcem, usiłując spłacić długi i kredyty zaciągnięte na nowy biznes. Kiedy, ku rozpaczy Marka i jego małżonki (Katarzyna Glinka), wszystkie życiowe plany – w tym wymarzone wakacje na Kanarach – zaczynają się sypać, mężczyzna otrzymuje propozycję nie do odrzucenia. Jest nią stanowisko drugiego wiceministra w jednym z państwowych resortów. Wraz z ciepłą posadką przychodzą wpływy i pieniądze, a także niezliczone propozycje korupcyjne i… matrymonialne. Czy stawiający pierwsze kroki w świecie biznesu i wielkiej polityki Marek okaże się uczciwym obywatelem, czy też swoimi wyborami potwierdzi gorzką regułę, że na układy nie ma rady…
Dane techniczne DVD:
Język: polski 5.1
Napisy: ….
Czas: … min
Obraz: 16:9
Region: 2
Dodatki: zwiastun filmu
Pełnometrażowy debiut Marii Sadowskiej, który okazał się rewelacją renomowanego MFF w Cottbus (Grand Prix dla najlepszego filmu za „przedstawienie silnej kobiety w niesprawiedliwym i okrutnym świecie”), to inspirowana prawdziwymi wydarzeniami historia, porównywana przez krytykę do „Erin Brockovich” Stevena Soderbergha. Znana z błyskotliwych ról komediowych Katarzyna Kwiatkowska stworzyła jedną z najciekawszych i najbardziej wyrazistych kreacji w polskim kinie ostatnich lat, pokazując zupełnie nowe, zaskakujące oblicze w roli niezależnej kobiety, która rzuca wyzwanie korporacji.
Na tle opustoszałego gospodarstwa rolnego, któremu kamera nadaje egzotycznych i urokliwych kształtów, rozgrywa się historia pełna subtelnego humoru i ciepła. Dawny nauczyciel (Zbigniew Zamachowski) przyjął posadę stróża i pilnuje skromnych reliktów techniki rolniczej. Jego towarzystwo stanowią sugestywnie zarysowane postaci Głupka (Andrzej Mastalerz) i bezpretensjonalnego młodego mężczyzny (Rafał Guźniczak). Dołącza do nich rezolutna 11. latka (Olga Prószyńska), która woli azyl pośród łąk od nowobogackiego domu rodzinnego. Realizm fabuły jest jednak pozorny. Reżyser nie podąża utartym szlakiem. Znane schematy są jedynie osnową dla opowieści z pogranicza prawdy i baśniowej fikcji, powagi i groteski. Filmowi Jakimowskiego, z jego subtelnym humorem i błogim nastrojem, znacznie bliżej jest do „Amelii” czy „Gustów i guścików” niż do naturalistycznego „Cześć, Tereska”.